Yosemite national park - Reisverslag uit Mammoth Lakes, Verenigde Staten van Yvonne Mullekom - WaarBenJij.nu Yosemite national park - Reisverslag uit Mammoth Lakes, Verenigde Staten van Yvonne Mullekom - WaarBenJij.nu

Yosemite national park

Blijf op de hoogte en volg Yvonne

31 Juli 2014 | Verenigde Staten, Mammoth Lakes

We zijn alweer voor de 4e dag in Amerika. Vannacht hebben we toch wel wat meegekregen van de bosbranden die in Yosemite NP zijn geweest omdat het rondom en in het hotel erg rook naar verbrand hout. We moesten vandaag door het nationaal park heen dus het was te hopen dat alle wegen weer open zijn.

Om 9 uur hebben we de koffers weer ingepakt en zijn we klaar om te vertrekken. Omdat we de eerste dag al naar de big trees zijn geweest konden we dit deel (het begin) van het park overslaan en meteen verder het park inrijden. Daarbij zijn we naar het Glacier point gereden, dit was wel een stuk van de route af. Onderweg naar het uitkijkpunt kwamen we een parkeerplek tegen met een wandelroute naar een meer. Deze route zijn we gaan lopen. De route was erg mooi en midden door het nationaal park. Wat je hier ook heel veel ziet zijn eekhoorntjes, Overal duiken ze op, Na 1,5 uur lopen en nog geen meer gezien te hebben kwamen we tot de conclusie dat 6,2 mijl (12 km heen) lopen wel erg ver was en dat we pas binnen een uur bij het meer zouden zijn. Om ook nog andere dingen te kunnen bekijken en niet te laat aan te komen bij het volgende hotel zijn we toen toch maar omgedraaid en weer 1,5 uur teruggelopen. Helaas was het toen al bijna 2 uur voordat we verder reden en was er nog maar weinig tijd over. We zijn toen meteen doorgereden naar een van de 2 uitkijkpunten waar we de vallei met een aantal watervallen erg goed konden zien. Dit zag er erg mooi uit en ook was te zien dat de 3 bekende watervallen van het nationale park ook echt droog stonden(dit was ons een dag eerder verteld omdat er dit jaar nog maar 1 regenbui is gevallen in het nationaal park). Nadat we deze uitkijkpunten bekeken hadden zijn we verder gereden. Onderweg nog een paar herten gezien. Hierbij hadden we direct de route naar het hotel ingevoerd. Dit bleek langer rijden dan gedacht (3 uur). Nadat we een groot deel van de route gereden hadden kwamen we erachter dat we niet meer door Yosemite village kwamen, maar vanwege de tijd was dit ook niet erg. Na een stuk gereden te hebben op route 140 bleek dat we niet verder mochten op route 120 vanwege de bosbranden. We zijn toen omgedraaid en gaan kijken of we toch door Yosemite village konden zodat we dat plaatsje toch konden zien maar ook een andere route konden vinden om toch op de juiste weg te komen. Na een half uur voor niks rond gereden te hebben bleek dat je alleen per bus naar het dorpje kon en dat er geen andere route was. Wij dus toch maar weer terug naar het kruispunt waar we eerder niet verder mochten. Inmiddels was de weg wel weer open gezet voor verkeer en konden we er toch door. Hierdoor konden we goed doorrijden en waren we uiteindelijk om half 7 in Mammoth Lakes.

Mammoth Lakes is een plaatsje wat midden in een nationaal park bevind. De plaats ligt midden in de bossen en voor of net na het dorp is ook niks meer dan bossen. Het park ziet er heel anders uit dan Yosemite Nationaal Park maar is ook erg mooi. Toen we gingen inchecken in ons hotel (waarbij we alweer een grotere kamer hebben dan voorheen) werd ons meteen verteld dat omdat we midden in de bossen zitten het regelmatig voorkomt dat er ’s nachts beren door het dorp lopen en dat we dus al ons eten uit de auto moesten halen. Dit hebben we toen ook maar meteen gedaan. Omdat we morgen naar de Death Valley rijden zijn we vanavond toch nog maar wat boodschappen in gaan slaan zodat we morgen zeker niet zonder eten of drinken komen te zitten. Ook gaan we morgen tanken want we willen natuurlijk niet dat we achterblijven in de valley haha. Marcel en José zijn nu even gaan zwemmen en dan gaan we zo weer slapen zodat we klaar zijn voor de rit van morgen.

• 31 Juli 2014 - 09:25

Lianne:

Weer een leuke impressie van jullie reis, succes vandaag (voor jullie morgen) in death valley

Ps, kun je ook foto's bij je verslag doen of is dit niet mogelijk?
    Groetjes en veel plezier

• 31 Juli 2014 - 10:14

Sjaan:

hallo heb je verslag gelezen ben weer helemaal bij fijn is dat geniet ook vandaag weer en hoor ik het in het volgende verslag weer groetjes van ons allen

Verslag uit: Verenigde Staten, Mammoth Lakes

Rondreis USA

rondreis door het westen van Amerika (San Francisco, LA)