Death Valley - Reisverslag uit Death Valley Junction, Verenigde Staten van Yvonne Mullekom - WaarBenJij.nu Death Valley - Reisverslag uit Death Valley Junction, Verenigde Staten van Yvonne Mullekom - WaarBenJij.nu

Death Valley

Blijf op de hoogte en volg Yvonne

04 Augustus 2014 | Verenigde Staten, Death Valley Junction

Vandaag is het zover, de angst van José wordt werkelijkheid. We gaan vandaag rijden naar Death Valley. De valley die bekend staat om het weinige drinkwater, hete temperaturen en er dus uitziet als een woestijn.

Vanmorgen waren we rond 7 uur wakker en hebben gelukkig geen last gehad van de beren. Nadat we ons allemaal gewassen hadden en de koffers weer klaar hadden staan zijn we beneden gaan ontbijten. Dit zat deze keer inbegrepen bij het hotel. Het ontbijt was erg goed. Dit bestond uit wafels, koffie, thee, jus d’orange, yoghurt, brood, eieren en muffins. Keuze genoeg dus. We hebben ons dan ook goed volgegeten. Nadat we onze spullen in de auto hadden gelegd zijn we vertrokken. We wilden eigenlijk eerst gaan kijken naar de kraters die liggen bij Mammoth Lakes maar deze konden we niet vinden en stonden ook niet op de borden aangegeven. Om niet dezelfde fout als een dag eerder te maken en overbodig rond te rijden zijn we richting Death Valley gaan rijden om onderweg nog een aantal punten te bekijken.

Na ongeveer een uur te hebben gereden kwamen we bij het plaatsje Independence. Deze plek is bekend omdat er tijdens de tweede wereldoorlog iets buiten deze plaats een kamp voor Japanners was gevestigd. Dit kamp is ontstaan omdat Japan tijdens de oorlog Pearl Harbor heeft aangevallen. Als gevolg hiervan moesten alle Japanse inwoners van Amerika in kampen gaan wonen zodat zij niet tussen de Amerikaanse bevolking woonde. Deze kampen bestonden uit barakken waar de mensen dan in grote groepen samen moesten wonen en moesten werken voor de Amerikaanse bevolking. Dit kamp mochten zij niet verlaten Dit kamp heette Manzanar. Hier zijn we naartoe gereden en konden we met de auto door het gehele kamp rijden. Hiervan was natuurlijk niet veel meer over aangezien dit na de tweede wereldoorlog grotendeels is afgebroken. Het was wel erg indrukwekkend om dit te zien.

Nadat we bij Manzanar geweest waren hebben we nog ongeveer 1 uur gereden. We kwamen toen uit bij het plaatsje Lone Pine. Vanuit hier konden we met de auto richting Mount Whitney rijden. Dit is de grootste berg van de VS. Hier konden we niet de hele berg beklimmen omdat dit een lange wandeltocht zou zijn en voornamelijk door hikers gedaan wordt. Wel konden we er picknicken en was er een grote waterval waar we wat foto’s hebben gemaakt en door het water gelopen zijn.

De 2 plekken waar we vandaag geweest zijn waren de highlights van de route van vandaag volgens het boek en waren erg mooi om te zien. Deze plekken waren zeker de moeite waard om naartoe te rijden. Nadat we weer terug waren in Lone Pine zijn we doorgereden richting de Death Valley. Na nog een uur gereden te hebben door een mega warm gebied zijn we dan ook aangekomen bij ons hotel. Dit is een hotel dat opeens opduikt uit het niets. Meer dan het hotel is er niet en het enige wat je kan zien is bergen en een lange weg naar links of naar rechts. Dat het warm zou zijn in de Death Valley wisten we maar vandaag was ook nog eens een van de warmste dagen. Toen we aankwamen was het dan ook 49 graden en het leek voor je gevoel wel bijna 60 graden. Hierbij mochten we nog van geluk spreken dat het erg bewolkt is vandaag want anders was het nog warmer geweest. Het zwembad is hier dan ook tot middernacht open. Gelukkig is het hier maar een nachtje want langer in deze hitte is bijna niet vol te houden. Morgen gaan we kijken naar Hoovers dam en rijden we daarna door naar het welbekende Las Vegas waar we natuurlijk in een luxe kamer verblijven naast het grote Caesars Palace.

• 04 Augustus 2014 - 07:37

Lianne:

En jose viel het mee?
    Wel af zien denk ik met die hitte, hier is het trouwens ook nog steeds lekker warm
    Fijne reis nog

Verslag uit: Verenigde Staten, Death Valley Junction

Rondreis USA

rondreis door het westen van Amerika (San Francisco, LA)