Las Vegas - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van Yvonne Mullekom - WaarBenJij.nu Las Vegas - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van Yvonne Mullekom - WaarBenJij.nu

Las Vegas

Blijf op de hoogte en volg Yvonne

04 Augustus 2014 | Verenigde Staten, Las Vegas

Na een dag in de Death Valley geweest te zijn, is het weer tijd om te vertrekken naar het volgende adres. Dit is Las Vegas en hier zullen we 2 dagen verblijven. Maar voordat we hierheen rijden gaan we eerst nog een aantal punten bekijken in Death Valley. Het is vandaag gelukkig bewolkt waardoor de temperatuur iets lager is dan normaal (nu nog 45 graden). In Death Valley is het zo warm dat het net lijkt of er steeds met een warme fohn tegen je aan geblazen wordt. Pffffffffffffff.

Als eerste zijn we naar de plek Badwater gereden. Dit is een plek in Death Valley waar ooit water heeft gelegen en nu een hele dikke zoutlaag van dit water nog overgebleven is. Deze plek ligt 86 meter onder het zeeniveau en is dus een erg laag punt in de Death Valley. Omdat dit een lage plek is, is het hier nog warmer dan op de andere plekken. Dit is dan ook goed te voelen zodra we uit de auto met airconditioning stappen. De enorme zoutlaag was erg mooi om te zien en het is bijna niet voor te stellen dat hier water heeft gelegen.
Op de terugweg van Badwater konden we een eenrichtingsverkeer route nemen die de Artistic Drive wordt genoemd. Tijdens deze route rijd je midden door de bergen. Dit zijn geen normale bergen maar hebben allemaal verschillende kleuren. Zo zie je rood, geel, groen, blauw en paars in elkaar overlopen op een aantal bergen, erg mooi om te zien. Voor José was het helemaal een plaatje, ze zag al meteen een aantal schilderwerken voor zich.

Ook zijn we nog naar Zabriskie Point gereden. Hier zie je heel mooi het woestijnzand met de mooie gloedvormen van wind. Erg mooi.

Nadat we weer op de normale route beland waren, zijn we naar het volgende punt gereden. Dit is een uitkijkpunt dat ongeveer 500 voet boven de Death Valley ligt en waarbij je een groot deel van de woestijn kunt zien. Hier kon je erg mooie panorama beelden maken. Dit punt wordt Dante’s View genoemd.

Vandaag dus heel veel mooie, ruige natuur gezien van Amerika. Erg prachtig en indrukwekkend.

Nadat we de bekende plaatsen in Death Valley bezocht hadden zijn we op weg gegaan naar het welbekende Las Vegas. Na ongeveer 2 uur rijden (met tussenstop bij de Mac) kwamen we aan in de stad. De stad is net zoals in de films echt super groot en super mooi. Op ieder gebouw zijn lichtjes en deze staan de hele nacht aan. Dit is erg mooi om te zien. Rond 15 uur waren we op de plek van bestemming in Las Vegas. The Quad resort. Bij binnenkomst kom je eerst door een enorm casino en moesten we vervolgens naar de 7e verdieping waar onze kamer was. Deze kamer was iets kleiner dan de kamers die we eerder gekregen hebben ondanks dat het een deluxe room was, maar we zitten in de stad dus zulke dingen kunnen gebeuren. Nadat we al onze spullen op de kamer neergelegd hebben zijn we de stad in gegaan. We zijn toen als eerste in een reusachtig reuzenrad gegaan waarbij je de gehele stad kon zien. Dit was erg mooi om foto’s te maken en een beeld te krijgen van hoe groot de stad eigenlijk wel niet is. Nadat we van dit uitzicht genoten hadden zijn we de stad gaan bekijken. In ieder hotel is van binnen wel iets te zien en is dit per thema ingericht. Super mooi, vooral met alle lichtjes buiten. Daarnaast is er in ieder hotel natuurlijk een groot casino te vinden. Naast de mooie inrichting van de hotels zijn we ook gaan kijken naar de bekende fontein van Las Vegas die om de zoveel tijd een soort van show laat zien met muziek op de achtergrond. Dit hebben we natuurlijk op film vastgelegd. Na een aantal hotels bekeken te hebben was het alweer half 10 en zijn we terug naar het hotel te gaan om te gaan slapen.

Dag 2 in Las Vegas.
Om 7:30 staat er een pink jeep tour gepland waarbij we met zijn allen in een roze jeep naar Red Rock zullen gaan rijden. Hier kunnen we een aantal bergen bekijken en krijgen we uitleg over het ontstaan van deze plekken. Dit was een erg mooie en interessante tour van ca. 4 uur. Na de tour zijn we een mega grote pizza gaan eten met zijn 3en omdat het alweer lunchtijd was. Vervolgens zijn we weer een aantal hotels gaan bekijken die we de avond daarvoor nog niet gehad hadden. Zo zijn we vandaag onder andere naar Luxor (Egypte), The Venetian (Venetië), Paris Las Vegas (Parijs) , Tresor Island (piratenschip) en New York New York geweest. Al deze hotels zijn ingericht naar thema aan de binnenkant en buitenkant. Vanaf de buitenkant is dus al erg goed te zien welk hotel het is en het lijkt ook net of je in die plaats of in dat land bent. Alle bekende plekken zijn terug te vinden. Echt super gaaf. Naast deze hotels hebben we ook een aantal leuke souvenir winkels bezocht en het een en ander kunnen vinden. Het is nu ongeveer 7 uur en we kunnen wel zeggen dat we erg moe zijn geworden van het sjokken langs alle hotels. We zijn dan ook maar terug gegaan naar de hotel kamer om daar nog wat uit te rusten en ons weer voor te bereiden op de volgende dag. Las Vegas, een stad vol mega hotels met casino’s waar je ogen en oren tekort komt.

• 04 Augustus 2014 - 06:37

Wauw Yvo! Klinkt als een geweldige vakantie!!! Heel veel plezier nog en tot snel :)

Verslag uit: Verenigde Staten, Las Vegas

Rondreis USA

rondreis door het westen van Amerika (San Francisco, LA)