Zion NP – Bryce Canyon National Park - Reisverslag uit Bryce Canyon, Verenigde Staten van Yvonne Mullekom - WaarBenJij.nu Zion NP – Bryce Canyon National Park - Reisverslag uit Bryce Canyon, Verenigde Staten van Yvonne Mullekom - WaarBenJij.nu

Zion NP – Bryce Canyon National Park

Blijf op de hoogte en volg Yvonne

05 Augustus 2014 | Verenigde Staten, Bryce Canyon

Vandaag zijn we rond 9 uur weer vertrokken uit Zion National Park. We rijden door de Mount Camel Junction van Utah’s National Parks. Een prachtige route met mooie natuur en ook hier weer veel herten te zien. Mooi begroeide rotsen. Een lust om door te rijden. Daarna gaan we naar Cedar Breaks National Monument. Hier kijken we uit op een prachtige rotspartij (Amphitheater genaamd) in diverse prachtige kleuren (veel rood en wit). Hier lopen we een stuk door verschrikkelijke leemgrond die aan je schoenen blijft plakken en dan zo zwaar lijken als klompen. Ook hier hebben we Chipmunks gezien (soort mini eekhoorntjes) en een Utah Prairie Dog. Deze lag op een stukje rots aan het einde van een rotswand. Yvonne zag deze het eerst. Daarna rijden we weer verder richting Bryce Canyon. Maar we hebben nog wat oponthoud, want hier blijkt de Tour of Utah te zijn. Een wielerkoers. Dus wij natuurlijk wachten om dit te zien. Eerst wel een stuk of 10 politiemotoren en dan pas bijna 20 minuten later de eerste wielrenners. Dan weer even wachten op het peloton. En ja hoor, we hebben zelfs een bidon te pakken die een van de renners richting ons gooide. Na het peloton nog een hele reeks auto’s en wel 4 ambulances. En dan weer verder. Ook nu weer een prachtige route. We rijden ook nog door de Red Canyon (zegt al genoeg, mooie rode rotspartijen). Je krijgt geen genoeg van deze prachtige natuur. In Bryce Canyon gaan we eerst naar ons verbllijf om onze spullen neer te leggen en gaan dan naar het hoogste punt, Yovimpa Point, waar we de Bristlecone Loop Trail hebben gelopen. Dan zakken we steeds verder af naar beneden en stoppen natuurlijk bij diverse uitzichtpunten o.a. Rainbow Point, Black Birth Canyon, Ponderosa Canyon, Agua Canyon. Allemaal prachtige rode en witte rotspartijen en kloven.
We hebben ook nog een nieuwe uitdaging bedacht. Van zoveel mogelijk verschillende staten de nummerborden fotograferen. We hebben ze al van: Nevada, California, Texas, Utah, New York,
New Jersey, Alabama, Missouri, Arizona, Florida, New Mexico, Oregon, Kansas, Illinois,
Colorado, Washington.
Na deze weer mooie dag hebben we lekker fast food gegeten. Hoort erbij in Amerika.

• 05 Augustus 2014 - 07:40

Lianne:

Dus niet alleen veel foto's mee terug maar ook veel kilo's van al dat fast food haha

Verslag uit: Verenigde Staten, Bryce Canyon

Rondreis USA

rondreis door het westen van Amerika (San Francisco, LA)