Page/ Lake Powell - Reisverslag uit Page, Verenigde Staten van Yvonne Mullekom - WaarBenJij.nu Page/ Lake Powell - Reisverslag uit Page, Verenigde Staten van Yvonne Mullekom - WaarBenJij.nu

Page/ Lake Powell

Blijf op de hoogte en volg Yvonne

08 Augustus 2014 | Verenigde Staten, Page

We zijn vanochtend om 8.15 uur vertrokken naar Lake Powell. Weer een prachtige route door de Red Canyon en het woord zegt het al, schitterende rode rotspartijen. Tijdens deze route komen we door het plaatsje Kanab, waar je Little Hollywood kon bezichtigen. Hier hadden we helaas te weinig tijd voor omdat we over Lake Powell een boottocht wilden maken en er dus op tijd moesten zijn. Toch stoppen we even in dit plaatsje vanwege de leuke dingen die er te zien waren. Een super leuk winkeltje waar we ook nog leuke bezienswaardigheden tegen kwamen. Zoals diverse country stijlen nagebootst. Na deze korte stop weer verder op onze route. We rijden vervolgens door den Glen Canyon. Hier genieten we weer van mooie wit/grijze rotspartijen. Onvoorstelbaar, maar de natuur blijft ons boeien. Aangekomen bij Lake Powell (Wahweap Marina) reserveren we onze boottocht, de Canyons Adventure Cruise van twee en een half uur over Lake Powell. (Hier komen we ook tot de ontdekking dat we weer in een andere tijdzone terecht zijn gekomen. Het is weer een uur vroeger dan in Utah). Een tocht door de cliffs van Antelope Canyon, uitzicht op de Glen Canyon Dam, een van de hoogtepunten de Navajo Canyon met de verbazingwekkende glinsterende wanden welke door de kleuren diverse mooie tekeningen laten zien. Je kunt er zelf je voorstelling bij maken. Want ieder ziet weer iets anders in deze rotsachtige muren. Een erg mooie en weer schitterende ervaring om dit allemaal te zien. De schoonheid van deze rotsen. Het is erg warm, maar gelukkig krijgen we voldoende te drinken aan boord. En via headsets wordt ons de historie van het ontstaan van deze rotsen en kloven uitgelegd. Na de boottocht rijdn we nog naar de Glen Canyon Dam en bezoeken daar het Carl Hayden Visitor Center. Vanuit hier zien we de enorme betonnen dam nog beter. Dan gaan we nog wat boodschappen doen en leggen voor ons avondeten aan bij Denny’s. Hier kun je heel lekker eten. Alleen de ijsthee die we bestelden was niet te drinken. Gewoon koude thee. Je kunt wel merken dat we nu echt in indianengebied zijn. Daarna rijden we naar ons hotel en checken in. Weer een mooie locatie met een grote kamer met alles er op en eraan. Kingsize bedden, koffiezetapparaat, koelkast. En dat is fijn om onze etens- en drinkwaren weer te koelen. Wat overigens bij ieder hotel wel aanwezig is, is een ijsblokkenmachine. En dat heb je wel nodig met dit warme weer. Na alles op de kamer gezet te hebben gaan Marcel en Yvonne nog even zwemmen. Dan ’s avonds nog gezellig een potje kaarten met een drankje erbij. En dan zit ook deze dag er alweer op.

Verslag uit: Verenigde Staten, Page

Rondreis USA

rondreis door het westen van Amerika (San Francisco, LA)