Los Angeles - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van Yvonne Mullekom - WaarBenJij.nu Los Angeles - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van Yvonne Mullekom - WaarBenJij.nu

Los Angeles

Blijf op de hoogte en volg Yvonne

17 Augustus 2014 | Verenigde Staten, Los Angeles

Omdat Marcel zijn wekker nog op de tijd van Sea World heeft staan (half 7), zijn we deze morgen al erg vroeg wakker. José en Yvonne blijven nog even liggen terwijl Marcel een rondje gaat lopen op het strand. Rond 8 uur zijn José en Yvonne klaar om iets te gaan doen en is Marcel inmiddels weer terug van het wandelen. De koffers worden weer kant en klaar neergezet en we gaan even met zijn allen langs het strand wandelen in San Diego. Het zonnetje schijnt al en de vervelde plekken moeten natuurlijk weer bij gebruind worden. We lopen ook nog even de pier op en kijken naar de vele surfers die proberen te blijven staan op hun plank terwijl de golven steeds hoger worden. Een aantal lukt het erg goed en anderen natuurlijk wat minder. Nadat we even gekeken hebben zijn we weer terug gelopen richting het hotel en zijn we vertrokken naar Los Angeles.

Na een aantal uren rijden komen we aan in LA. Het is inmiddels al weer 3 uur dus we gaan direct naar het hotel om in te checken. Het hotel ligt gelukkig dicht bij het vliegveld dus we hoeven zondagmorgen niet ver te rijden als we naar huis zullen vliegen. Na het inchecken gaan we onze kamer bekijken. We hebben een kamer gekregen op de 2e verdieping maar hebben hierdoor geen mooi uitzicht op de stad. We zijn dan ook toch maar even naar beneden gegaan om te vragen of er een kamer wat hoger beschikbaar was, dit was het geval, we mogen verhuizen naar de 8ste verdieping. Vanuit de nieuwe kamer kunnen we de hele stad goed zien, vooral ’s avonds met alle lichtjes is dit erg mooi. Omdat we toch in LA zijn rijden we richting het Hollywood bord dat aan de andere kant van de stad op een berg ligt. Het is erg druk in de stad dus hebben we er even over gedaan om er te komen maar het is gelukt. Na wat blokken van de walk of fame gelopen te hebben zien we via een zijstraat de letters Hollywood staan op de berg. We zijn een klein stukje richting de berg gelopen om een betere foto te maken. Daarna zijn we nog met een aantal sterren (op de stoep) op de foto geweest. Rustig aan zijn we weer de andere kant op gelopen waar we nog wat meer van e walk of fame konden zien en zijn ook de ster van Robin Williams tegen gekomen die natuurlijk nu vol lag met bloemen en kaarsjes, erg mooi om te zien. Na een aantal uur rondgelopen te hebben is het alweer bijna half 8 en rijden we terug naar het hotel om nog een hapje te eten en vervolgens te gaan slapen. We gaan de volgende dag naar Universal Studio’s dus moeten dan weer vroeg op.

Dag 2 Los Angeles
Om half 7 gaat de wekker om op te staan want de Universal Studio’s zijn om 8 uur open en om de drukte een beetje voor te zijn willen we vroeg gaan. Rond half 9 komen we aan bij het park en kunnen we vrij snel naar binnen. We beginnen in het park met een tocht door de opname studio’s van Universal. Hier zie je hoe de set van een aantal films eruit ziet en hoe een aantal films in elkaar gezet zijn. Erg interessant om de films eens van deze kant te bekijken. Na de tocht zijn we in een attractie van de Simpsons, Jurrasic park, een Mummie en Shrek geweest. Deze attracties waren helemaal nagemaakt vanuit de film of serie. Nadat we deze attracties hadden gezien zijn we een aantal shows gaan bekijken. Zo zagen we een stuk dat was nagespeeld van de film Waterworld, het maken van special effect, en de training van dieren in een film. Dit was erg interessant om te zien maar van sommige shows hadden we wel wat meer verwacht. In de rij voor de attractie van Dispicable me en Transformers was het zo druk dat we hier niet meer geweest zijn, we zijn rustig op een bankje gaan zitten en hebben nog naar een optreden van de ‘Blues Brothers’ gekeken, daarna zijn we langzaam richting het hotel gegaan. Voor het hotel zijn ze op dat moment met een auto de wegen aan het filmen voor waarschijnlijk een film of serie. Nadat Marcel nog even is gaan zwemmen gaan we rustig onze koffers klaarzetten zodat we morgenvroeg niet veel meer hoeven te doen voor vertrek.

• 17 Augustus 2014 - 08:43

Lian :

Het zit er op, het einde van jullie mooie reis
    Slaap lekker en goede reis terug

Verslag uit: Verenigde Staten, Los Angeles

Rondreis USA

rondreis door het westen van Amerika (San Francisco, LA)