Scottsdale - Reisverslag uit Scottsdale, Verenigde Staten van Yvonne Mullekom - WaarBenJij.nu Scottsdale - Reisverslag uit Scottsdale, Verenigde Staten van Yvonne Mullekom - WaarBenJij.nu

Scottsdale

Blijf op de hoogte en volg Yvonne

13 Augustus 2014 | Verenigde Staten, Scottsdale

We zijn inmiddels aan de laatste week van de reis begonnen. Vandaag zullen we vanuit Cottonwood doorrijden naar Scottsdale. Dit is een voorstad van Phoenix. De reis zal ongeveer 2 uur duren vandaag. Voordat we naar Scottsdale gaan zullen we eerst nog gaan kijken naar het Agua Fria National Monument. Dit is een park dat als advies stond gegeven in ons boek. Eenmaal aangekomen bij het park bleek er erg weinig te doen. Er was een zandweg waar we door konden rijden en dit hebben we dan ook gedaan. Onderweg leek het net of we in een woestijn waren en er was verder niemand te bekennen. Wel zagen we eindelijk grote bossen cactussen die José al de hele vakantie graag wilde zien. Er zijn dan ook een aantal foto’s genomen. Nadat we ongeveer 8 mijl over het zandpad steeds verder de onbewoonde wereld inreden zijn we toch maar weer omgedraaid om verder te rijden naar Scottsdale. Het park was achteraf gezien minder dan dat we ervan verwacht hadden.
In Scottsdale aangekomen blijkt het hier ruim 40 graden te zijn en is het eigenlijk te warm om iets te doen. Het is nog maar half 12 ’s ochtends dus eigenlijk kunnen we nog niet inchecken in het hotel. Omdat we er toch al zijn proberen we of het toch al kan. Dit blijkt te kunnen en we kunnen ook direct naar de kamer. De kamer is erg mooi. Heeft een soort van woonkamer met bank en tafel en een grote slaapkamer waar 2 tweepersoonsbedden zijn. Dit is tot nu toe de grootste kamer die we gehad hebben. Omdat het te warm is buiten zijn we binnen in het hotel eerst maar even gaan sporten. Er was een fitnessruimte waar een aantal apparaten stonden en daar hebben we gebruik van gemaakt. Nadat we helemaal uitgeput waren zijn we wat gaan eten en vervolgens hebben we de hele middag bij het zwembad gelegen. Wel in de schaduw want in de zon verbrand je bijna levend. Rond 5 uur (wanneer het wat begint te afkoelen) kleden we ons om en gaan we kijken wat er allemaal te doen is in Scottsdale. Er is een Old Town waar allemaal kleine winkeltjes te vinden zijn. Sommige met indianen en western spullen en andere met wat modernere spullen. Na een rondje gelopen te hebben zijn we naar de supermarkt wat eten voor die avond gaan halen en vervolgens teruggegaan naar het hotel. Het was nog steeds warm en Scottsdale bleek niet heel groot te zijn qua bezienswaardigheden. Na het eten hebben we nog wat tv gekeken en zijn we gaan slapen.
Dag 2 Scottsdale
Omdat het ’s middags vrij warm is in Scottsdale zijn we vandaag vroeg opgestaan om te gaan ontbijten. En wat denk je, een krantje onder de deur (The USA Today). Bij dit hotel zit het ontbijt inbegrepen dus hebben we weer ruime keus. Na ‘t ontbijt zijn we rond kwart over 8 klaar om te vertrekken. We gaan met de auto naar Phoenix om te kijken naar het Capitool museum en het plein wat daarbij hoort. Dit stond in het boek beschreven. Daar aangekomen is het al vrij warm maar nog wel te doen. We lopen over het plein en hebben een aantal mooie foto’s kunnen maken met de beelden die er op het plein neergezet waren. Dit zijn beelden van de oorlog en van een monnik die de hele beschaving daar gestart is. Iets verderop is er voor een gebouw een soort oude mijn nagemaakt. Erg mooi om te zien. Nadat we wat verder de straat ingelopen zijn zien we dat er verder voornamelijk office gebouwen zijn en niet veel bezienswaardigheden. We lopen dan ook terug naar de auto en gaan terug richting Scottsdale. Op de terugweg maken we nog een stop bij de berg Camelback Mountain. Hier klimmen we een stukje omhoog. Natuurlijk moet Marcel gaan kijken of hij niet naar het topje van de berg kan en klimt dus een stuk hoger dan José en Yvonne. Aangezien het een erg steile berg is besluiten we terug te gaan en rijden naar het hotel. Daar aangekomen gaan we wandelend naar Old Town om daar wat winkeltjes te bekijken. Dit omdat deze gister om 18:00 uur al dicht waren en we niet veel winkels van binnen hebben kunnen zien. Nadat we wat inkopen gedaan hebben en winkels bekeken hebben lopen we terug om te gaan lunchen bij het vertrouwde Denny’s (restaurant waar we al een aantal keren gegeten hebben). Hier bestellen we ons eten en gaan vervolgens terug naar het hotel om weer lekker bij het zwembad te gaan liggen. Helaas wordt dit chillen rond 17:00 verstoord door een regenbui en gaan we nadat Marcel en José gesport hebben naar Happy Hour (gratis drank en chips haha). Daarna naar de hotelkamer om te gaan eten, tv kijken en te slapen.

• 13 Augustus 2014 - 05:50

Marcel:

Skon verslag ik was erbij goed bezig dames nu tijd voor een drankje

• 13 Augustus 2014 - 07:31

Lian:

Ik zie op de foto dat jose haar busje toch overal te vinden is
    Dit was ook wel een erg mooi exemplaar
    Ook weer mooie foto's van de prachtige natuur en mooie cactussen
    Geniet nog van jullie laatste dagen have fun

Verslag uit: Verenigde Staten, Scottsdale

Rondreis USA

rondreis door het westen van Amerika (San Francisco, LA)