Las Vegas – Zion National Park - Reisverslag uit Zion, Verenigde Staten van Yvonne Mullekom - WaarBenJij.nu Las Vegas – Zion National Park - Reisverslag uit Zion, Verenigde Staten van Yvonne Mullekom - WaarBenJij.nu

Las Vegas – Zion National Park

Blijf op de hoogte en volg Yvonne

04 Augustus 2014 | Verenigde Staten, Zion

Vandaag verlaten we Las Vegas. Het was erg indrukwekkend om hier te zijn, maar is ook niet erg om weer te vertrekken. Rond 9 uur rijden we naar Hoover Dam, dit is de hoogste betonnen dam die in de Colorado rivier werd gebouwd. We konden over de dam heen rijden en hebben de auto aan de andere kant geparkeerd. Natuurlijk hebben we de dam bekeken en foto’s hiervan gemaakt en konden we omdat het weinig heeft geregend, goed zien hoe hoog de dam gebouwd is. Nadat we de dam bekeken hadden zijn we verder gereden richting Zion National Park. Marcel had een hele leuke route binnendoor gevonden. Hij dacht dat deze langs een meer liep, maar het was door de bergen. Dit was eveneens weer een super mooie route die enorm indruk op ons maakte. Wat een natuur hier. Omdat we nog boodschappen moesten hebben zijn we bij de Walmart gaan shoppen. Daarna even in de auto geluncht, want ja we hebben regen gehad vandaag. Toen weer verder richting Zion NP en tijdens deze route kwamen we in een andere tijdzone terecht, dus de klok weer een uurtje later gezet. Nadat we ingecheckt hebben en onze spullen op de kamer hebben gelegd zijn we met de shuttle naar Temple of Sinawava gegaan. Hier kwamen we na een wandeling van een half uurtje langs de rivier. Daarna zijn we met de shuttle bus en nog een stukje wandelen gekomen bij de Weeping Rock (huilende rots). Ook weer erg mooi om te zien. Daarna nog wat prachtige foto’s gemaakt bij het uitzichtpunt Big Ben. Erg prachtig al die rotsen met het zonlicht erop. Wat een mooie kleuren zie je dan. Daarna hebben we nog een wandeling gemaakt naar The Grotto. Erg mooi langs de rotswanden wandelen op smalle paadjes en dan door een kloof, kwam je uit bij een waterval waar je dan onder door loopt. Ook hier kun je als je geluk hebt allerlei dieren zien. En ja hoor, wij treffen het, er zat een supergrote spin op ons pad, Tarantula genaamd. En uiteindelijk kwamen we zo weer terug bij ons resort waar we deze nacht verblijven. En wat ook zo mooi is, herten lopen hier gewoon rond en schrikken niet als je bij ze in de buurt komt. Dan na deze wandelingen maar eens een hapje eten en nog een drankje doen. En dan is het ook na deze mooie dag weer tijd om te gaan slapen.

• 04 Augustus 2014 - 07:45

Lianne:

Slaap lekker allemaal en niet dromen over al die hoge bergen :-)

Verslag uit: Verenigde Staten, Zion

Rondreis USA

rondreis door het westen van Amerika (San Francisco, LA)