Cottonwood - Reisverslag uit Scottsdale, Verenigde Staten van Yvonne Mullekom - WaarBenJij.nu Cottonwood - Reisverslag uit Scottsdale, Verenigde Staten van Yvonne Mullekom - WaarBenJij.nu

Cottonwood

Blijf op de hoogte en volg Yvonne

11 Augustus 2014 | Verenigde Staten, Scottsdale

Vandaag gaan we weer weg uit de Grand Canyon. Marcel vond dat hij gisteren nog niet genoeg gewandeld had en is daarom om 6 uur vertrokken om nog een ochtendwandeling te gaan maken. José en Yvonne kiezen ervoor om nog even verder te slapen zodat ze uitgerust zijn voor vandaag. Rond half 8 is Marcel weer terug en gaan we ons klaarmaken om te vertrekken richting Cottonwood. Dit gaat allemaal redelijk snel en om half 9 zitten we dan ook start klaar in de auto.

Nadat we een uurtje gereden hebben komen zijn we op route 40 en kunnen we bij Williams naar een berenpark. Dit park heeft Bearizona. Je kan hier net als bij Safari park Beekse bergen rondrijden door een gebied waar allemaal dieren zitten. Zo komen we door stukken waar berggeiten, bizons, witte bizons, wolven en beren zitten. De bizons en geiten waren goed te zien maar bij de wolven moest je goed zoeken voordat je ze tussen de bomen zag liggen. De meeste dieren zaten in een groepje bij elkaar maar de zwarte beren zaten verspreid over het hele stuk dat voor de beren bestemd was. Dit was erg leuk om te zien omdat er leuke foto’s gemaakt konden worden. Nadat we de route gereden hadden konden we in een klein park een ronde lopen. Hier waren verblijven voor kleinere dieren gemaakt. Zo was er een bever, stekelvarken, otters (die Yvonne nog vis heeft mogen voeren), beren (van 1 en 2 jaar oud) voordat ze in hun buitenverblijven in het park mogen, varkens, everzwijnen, vossen, een lynx en nachtdieren. De meeste dieren lagen te slapen maar de otters waren erg actief aan het zwemmen in hun verblijf, erg leuk om te zien. Toen we alle dieren gezien hadden begon er een vogelshow van een half uur waarbij een havik, uil en nog een aantal anderen dieren over het publiek heen vlogen. Tijdens deze show kreeg je uitleg over de dieren en waar deze dieren vooral voor kwamen. Marcel wilde hier graag heen en dit was mooi om te zien. De vogels vlogen erg laag over je hoofd heen maar we hadden natuurlijk allemaal een hoedje op tegen de zon dus hier merkte we niet heel erg veel van.

Na het dierenpark zijn we een stuk doorgereden richting Sedona. Voordat we hier kwamen zijn we eerst door Flagstaff (grote plaats) gereden maar in de plaats zelf kwamen we niet omdat we op een soort van autoweg reden. Voordat we bij Sedona aankwamen zijn we eerst een stuk door de bergen gereden. Dit waren de bergen rondom Oak Creek Canyon. Hier hadden we een aantal uitkijkpunten uitgezocht om te bekijken maar omdat er erg veel brandgevaar was in dit gebied mocht er niemand buiten de hoofdweg komen. Hierdoor konden we dus ook niet naar de punten en zijn we direct doorgereden naar Sedona. Hier hebben we een aantal winkels bekeken. De plaats staat bekend om de vele kleine winkels waar handgemaakte indiaanse sieraden verkocht worden. Deze sierraden zijn erg mooi om te zien. Deze hebben we dan ook in elke winkel bekeken. Erg mooi om te zien. Helaas was het erg warm in het dorp (38 graden) en zijn we na een half uur rondgelopen te hebben doorgereden om ergens te gaan eten. Er waren niet erg veel lunchetentjes dus zijn we bij de Burger King beland.

Vervolgens zijn we doorgereden naar Cottonwood waar onze slaapplaats voor vanavond zal zijn. We zitten met ons hotel (motel) een stukje buiten het dorp en het lijkt wel of we in de middle of nowhere zijn, vooral omdat er net 2 andere gasten zijn in het hotel en verder helemaal niemand haha. Nadat Marcel en José boodschappen gedaan hebben was het plan om even te gaan zwemmen omdat er toch niemand was (privé zwembad) maar het begint, hoe onvoorstelbaar het ook klinkt te regenen. Toch zijn we even gaan zwemmen wanneer het wat zachter regent maar nadat we weer terug zijn uit het zwembad begint het zelfs te hagelen en te waaien. Dit hadden we natuurlijk niet verwacht maar komt wel goed uit omdat we toch niet veel meer te doen hebben vandaag. We zijn dan ook maar wat gaan relaxen en gaan kijken wat we de volgende dag kunnen gaan doen. Hopen dat het weer dan wel weer wat beter is.

• 12 Augustus 2014 - 07:55

Lian:

Fijn om te lezen dat jullie zo genieten van al het moois daar
    Geniet nog van jullie laatste dagen van deze onvergetelijke reis

Verslag uit: Verenigde Staten, Scottsdale

Rondreis USA

rondreis door het westen van Amerika (San Francisco, LA)