Grand Canyon - Reisverslag uit Grand Canyon Village, Verenigde Staten van Yvonne Mullekom - WaarBenJij.nu Grand Canyon - Reisverslag uit Grand Canyon Village, Verenigde Staten van Yvonne Mullekom - WaarBenJij.nu

Grand Canyon

Blijf op de hoogte en volg Yvonne

11 Augustus 2014 | Verenigde Staten, Grand Canyon Village

We zijn inmiddels alweer over de helft van de vakantie heen, wat gaat het toch allemaal snel. Vandaag gaan we Kayenta weer verlaten om naar de nieuwe bestemming, de Grand Canyon te gaan. We zijn allemaal erg benieuwd hoe dit eruit ziet nadat we al kleinere nationale parken bezocht hebben. Nadat we de spullen weer in de auto hebben geladen zijn we vertrokken richting het nationaal park. Voordat we hierheen zullen gaan, zullen we eerst een stop gaan maken in het dorpje Cameron. Dit dorp staat aangegeven in ons boek als een aandachtspunt dus hier moeten we dan ook even heen. Aangekomen bij het dorpje blijkt het een erg klein dorp te zijn waar eigenlijk niet veel te doen is en waar heel veel wegwerkzaamheden zijn. Dit was erg jammer maar niets aan te doen. We zijn dan ook maar weer snel verder gereden.

Een paar uur later zijn we aangekomen bij het Grand Canyon Nationaal Park. Voordat we naar binnen mogen moeten we net zoals bij alle andere nationale parken onze parkenpas en legitimatie laten zien. Nadat dit is goedgekeurd krijgen we een kaart van het park en kunnen we doorrijden. Op de kaart zijn een aantal uitkijkpunten te zien waar we met de auto langs zullen rijden en hier gaan we dan ook eerst heen voordat we naar het hotel gaan. Bij ieder punt zie je weer wat meer van de Grand Canyon en is het ook erg mooi hoe je de verschillende kleuren in de rotsen ziet. De eerste dag hebben we vanuit de ingang South Rim (North Rim is 300 km omrijden dus daar gaan we niet heen) ongeveer 5 uitkijkpunten bekeken voordat we naar het hotel zijn gegaan. Ook hebben we even een kijkje genomen in het Visitor Centrum, daar zagen we dat er verschillende bus routes rijden in het park waarvan gebruik gemaakt mag worden en dat er een aantal wandelroutes zijn. Nadat we dit allemaal bekeken hadden zijn we doorgereden naar het hotel. Eenmaal ingecheckt en de spullen uitgepakt zijn we met de bus (blauwe route) naar Grand Canyon Village gegaan. Daar zijn we de zonsondergang gaan kijken en zijn we via een wandelroute boven de rim terug gelopen naar de hotelkamer. We hebben daar nog wat gedronken en zijn toen snel gaan slapen zodat we uitgerust waren voor de volgende dag.

Dag 2 Grand Canyon
Vandaag moeten we al vroeg uit de veren (6 uur) omdat er een helikoptervlucht gepland staat. We moeten hier om half 8 aanwezig zijn en moeten nog 20 minuten rijden voordat we op de juiste plek zijn. Om 8 uur is het dan zover, we mogen met de helikopter mee en zullen een half uur boven de Grand Canyon gaan vliegen. Marcel en José krijgen samen met 2 Italianen een plek achterin en Yvonne mag voorin de helikopter gaan zitten. Van bovenaf ziet het er nog mooier uit dan vanaf de zijkant van de Canyon, Marcel en José hebben dan ook genoeg foto’s kunnen maken en Yvonne heeft de hele trip gefilmd met de camera van Marcel. Een erg mooi filmpje om terug te kijken en natuurlijk een super leuke ervaring. Rond 9 uur zijn we weer terug van de helikoptervlucht en hebben we besloten dat we met de bus (blauwe route) naar het Grand Canyon dorp gaan om vervolgens een tocht van 12 km langs de rand van de Canyon te gaan wandelen. Deze wandeling was erg mooi en je kon alles van verschillende kanten goed bekijken. Helaas was de zon erg fel en zijn Yvonne en José dan ook flink verbrand (de broekrand is zichtbaar op onze benen). Nadat we aan het eind van de route gekomen zijn, zijn we met de bus (rode route) terug gegaan naar het dorp om vervolgens met de blauwe route terug naar het hotel te gaan. De ronde was erg mooi om te lopen en we hebben hier dan ook een aantal uur over gedaan. Aangekomen bij de hotelkamer hebben we even gerust om vervolgens vanuit het Visitor Centrum met de bus (oranje route) nog een aantal uitkijkpunten te bezichtigen. Op het moment dat we vertrekken stinkt het erg naar brandlucht en is de kloof helemaal bedekt met mist. Dit was erg jammer want zo konden er natuurlijk niet zo’n mooie foto’s gemaakt worden. Toch waren deze punten het waard om naartoe te gaan. Nadat we bijna alles van de Grand Canyon vandaag gezien hebben, zijn we een hapje gaan eten om vervolgens lekker uit te rusten op de hotel kamer.

• 11 Augustus 2014 - 23:42

Francé:

Weer een mooi verslag

Verslag uit: Verenigde Staten, Grand Canyon Village

Rondreis USA

rondreis door het westen van Amerika (San Francisco, LA)