2 dagen San Francisco - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Yvonne Mullekom - WaarBenJij.nu 2 dagen San Francisco - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Yvonne Mullekom - WaarBenJij.nu

2 dagen San Francisco

Blijf op de hoogte en volg Yvonne

28 Juli 2014 | Verenigde Staten, San Francisco

Nadat het wat lang geduurd had bij het inchecken en de autoverhuur kwamen we om 5 uur aan bij ons hotel in San Francisco. Het hotel ligt tegen het centrum van de stad aan dus we hoefden niet ver te lopen. We kregen een kamer op de 7e verdieping. Nadat we onze spullen hier geïnstalleerd hadden op de kamer zijn we nog even de stad in gegaan. Hier hebben we een grote ronde gelopen in het centrum en zijn we een kijkje gaan nemen in chinatown. Dit gedeelte heeft een eigen (soort chinese poort) ingang en er lopen natuurlijk ook voornamelijk chinezen rond. Na dit rondje zijn we terug gegaan naar het hotel, we wilde eigenlijk naar de pier lopen voor de volgende dag maar dit bleek toch wel erg ver te zijn om te lopen. In het hotel hebben we nog een drankje gedronken en zijn we allemaal gaan slapen. Aangezien Marcel gewend is om ’s nachts kranten te bezorgen was hij klaarwakker om 4 uur en had hij samen met José besloten de activiteiten voor de volgende dag te bespreken. Uiteindelijk waren we allemaal om 7 uur wakker en zijn we om de beurt gaan douchen om vervolgens om half 9 de stad in te gaan. Daar zijn we met een kabeltrein (Cable Car) naar de verschillende pieren gereisd en hebben we direct een boottocht vastgelegd die ons om half 12 rondom Alcatraz zou varen en de beroemde Golden Gate Bridge te laten zien. Omdat we nog erg vroeg waren zijn we een ronde gaan lopen op pier 39 (de toeristische pier, Fisherman’s Wharf). Hier waren zeeleeuwen te zien en waren een aantal winkeltjes waar we op ons gemak rondgekeken hebben. Om natuurlijk bij de stijl van Amerika te passen hebben we bij een bakkertje 2 koppen cappuccino, 1 kop chocomel en 3 croissants besteld om deze vervolgens in de zon op te eten. Nadat we dit op hadden was het tijd om met de boot mee te gaan. Tijdens deze boottocht hebben we de hoogtepunten van San Francisco gezien en kregen we via een speaker uitleg over de Golden Gate Bridge, Alcatraz en de Oakland Bay Bridge. En tijdens deze mooie boottocht hebben we zelfs dolfijnen gespot. Dit was een leuke boot tour waar we veel hebben kunnen zien. Om toch wat meer te zien van de Golden Gate Bridge besloten we na de boottocht een aantal fietsen te huren en over de brug te fietsen. Hierbij was een mooie fietsroute langs het water gemaakt. Dit was een erg mooie route om te fietsen. Na 2 uurtjes hadden we het wel gezien met de fietsen en zijn we terug naar het hotel gelopen. Nadat we daar al onze spullen gedropt hadden zijn we gaan kijken bij het grote winkelcentrum Macy’s en zijn we een plekje gaan zoeken om te gaan eten. Hierbij kwamen we uit bij Carls Hamburgers. Dit lijkt een beetje op Mc Donalds, maar volgens Marcel en José was dit beter. Nadat we ons eten op hadden zijn we teruggegaan naar de hotelkamer om daar nog even rustig te zitten, ons voor te bereiden op de dag erna (rijden richting Yosimite park) en natuurlijk te gaan slapen. Al met al hebben we in de 2 dagen dat we in San Francisco zijn geweest erg veel kunnen zien van de stad. Vooral toen we de fietsen hadden gehuurd.

• 29 Juli 2014 - 14:28

Lianne:

zo de 1e 2 dagen al volop benut maar had ook niet anders verwacht van jullie

veel plezier vandaag met het bezoek aan Yosimite park

• 29 Juli 2014 - 16:27

Francé:

Wederom weer een leuk verhaal om te lezen.
    Veel plezier in Yosimite park

• 29 Juli 2014 - 19:25

Piet:

Ben vanmiddag ook naar de brug (Maas) gefietst maar had al snel de rug nat. Ik wil jullie best blijven volgen, maar maak het mij dan niet te moeilijk !
    Nog heel veel plezier en profiteer van jullie verblijf daar !

Verslag uit: Verenigde Staten, San Francisco

Rondreis USA

rondreis door het westen van Amerika (San Francisco, LA)